×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
ساجی تصویرگر عشقی جسور و زیبا

به گزارش اشراف؛ضرابی زاده این کتاب را در ۱۷ فصل نوشته که یک سیر داستانی را از زمان ازدواج راوی با شهید شامل می‌شود که طبق گفته نویسنده خاطرات همسر شهید با وقایع تاریخی خرمشهر تطبیق داده شده است.

همسر شهید باقری چند روز ابتدای جنگ را در خرمشهر سپری می‌کند، اما به ناچار خرمشهر را ترک کرده و مانند دیگر زنان به شیراز می‌رود اما مردها در خرمشهر مانده و از این شهر حفاظت می‌کنند. این دفاع تا پایان جنگ ادامه می‌یابد. بانوان به خرمشهر، بوشهر و یا در شهرهای دیگر پراکنده می‌شوند. راوی ساجی در خرمشهر کنار همسرش می ماند  و به شهرهای مختلف مثل قم، ماهشهر و آبادان می‌رود. او روزها و شرایط سختی را سپری می‌کند و سال‌های پایانی دوباره به خوزستان برمی‌گردد تا اینکه در ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ سردار باقری به شهادت می‌رسد.

در کتاب «ساجی» جنگ تحمیلی با یک نگاه انسان‌دوستانه روایت می‌شود. روایت خانمی است که هرگز فکرش را هم نمی‌کرده روزی جنگ وارد خانه‌اش شود. او بدون سلاح می‌خواهد از کیان و خانواده‌اش دفاع کند و بسیاری از اقوامش شهید می‌شوند. وقتی همه چیزش را از دست می‌دهد، همچنان در پایان کتاب به بازسازی خرمشهر امید دارد.

بهناز ضرابی زاده درباره دلیل انتشار خاطرات باقرزاده همسر شهید باقری می‌گوید: «اراده پولادین این زن و مهر وافر به همسرش که همواره در جنگ بود، برایم جالب بود. این اثر هم آن زنانگی کتاب «دختر شینا» را دارد؛ چون راوی زن است. تمام تلاش‌ها را برای حفظ زندگی‌اش می‌کند تا در طول جنگ خانه داشته باشد و همسر و فرزندانش را گرد هم آورد.»

زینب زارع چهارمندان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.