×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
«دیدار به قیامت» علیرضا آسانلو در گالری مژده

به گزارش اشراف به نقل از هنرآنلاین،  «دیدار به قیامت»عنوان جدیدترین مجموعه نقاشی علیرضا آسانلو و شامل ۱۰ اثر با موضوع سیری در تفکر صادق هدایت است. بهناز رضایی‌فرد، پژوهشگر هنر در متنی برای معرفی مجموعه «دیدار به قیامت» نوشته است:

«در این مجموعه با اندکی تأمل می‌توان دریافت، پرتره‌های صادق هدایت با تخّیل، احساس و تجسم هنرمند و با گفته پردازی خاص او به صورت‌های مختلف و با بیانی متفاوت، بدون ارجاع بیرونی، از نو خلق شده‌اند، گوئی می‌خواهند ذهن مخاطب و بیننده، با سیری پیوسته و مداوم، بین دو عالم تخیل و عالم واقع، در تکاپو باشد و همراه با لذت این سیر و تکاپو، خود مخاطب، به شناختی نمادین از سوژه دست یابد. »

علیرضا آسانلو متولد ۱۳۵۳ در حیطه نقاشی، طراحی و مجسمه، بیش از ده نمایشگاه انفرادی وجمعی داشته که بیشتر آن‌ها برای فروش ارائه نشده و تأکید هنرمند بر مضامین ارزشی یعنی زندگی به عنوان اصلی‌ترین موضوع و انسان، عالی‌ترین پرسوناژ برای پرداختن بوده و ثمره‌ی این تلاش شش نمایشگاه انفرادی طراحی و نقاشی است.

در حوزه‌ی مجسمه‌سازی، شاخص‌ترین آثار وی، ساخت مجسمه‌های فیگوراتیو مفهومی با بیانی منحصر به فرد است و همچنین از دیگر فعالیت‌های وی در این زمینه ساخت سردیس‌هایی از بزرگان فرهنگ و هنر سرزمین‌مان است.

مجسمه‌های برنزی از ملک الشعرای بهار، محمد رضا شجریان، عزت الله انتظامی، غلامحسین‌امیرخانی، مرتضی ممیز، جلیل شهناز، پروفسور رضا، پروفسور ستوده، پروفسور گنجی، زنده یاد عباس کیارستمی، پرویز تناولی، محمد احصایی، پرویز کلانتری، غلامرضا تختی، سلمان هراتی و ضیاالدین امامی که در اماکن فرهنگی و هنری و دانشگاهی و موزه‌ها نصب است، از جمله آثار شناخته شده اوست.

در سال ۱۳۹۵ در اولین سمپوزیوم بین‌المللی نقاشی پاریس از طرف یونسکو دعوت شد، و در حضور هنرمندان مدعو مسترکلاس برگزار کرد، علیرضا آسانلو در سفر خود به آمریکا در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ با نمایش آثار خود در واشنگتن و مریلند سخنرانی‌هایی متعددی درباره روند تاریخ هنر معاصر ایران ایراد نمود.

سهراب احمدی، منتقد هنری، در بخش‌هایی از استیتمنت نمایشگاه نوشته است: « در مجموعۀ «دیدار به قیامت» چهره از بیانی روشن و واضح تا کارکردی محو و مخدوش شبکه‌های معنایی تابلو را می‌سازد. شیوۀ رنگ‌گذاری و ترکیب مواد در رسیدن به چهره‌هایی گسسته، تکه تکه شده و مخدوش ورود به دنیای یک «دیگری» با جنبه‌هایی ناشناخته و وهم‌انگیز است. این ورود ما را با پرسش‌هایی هستی‌شناسانه مواجه می‌کند. تکه تکه شدن دلالت‌های چهره و مرکزیت‌زدایی از عنصر صورت در تعریف چهره وجهی تازه از ناشناخته ماندن دیگری و مواجه با دنیایی به جز دنیای «روبرو» است. این دیگری همان کسی است که نقاش نه در یک زمان روایی و خطی بل در فضا-زمانی درونی و زیسته شناخته و به آستانۀ ادراک و شناخت «او» رسیده است

… شور نقاش در پرداخت‌های رنگی خود، دخالت مستقیم دست بدون قلم‌مو در تعدادی از تابلو‌ها، حجم رنگ و عوامل دیگر اثبات می‌کنند که چگونه نقاش نیرو‌های حسی را به حرکت مبدل کرده و شور درونی را به شوری بیرونی و بی‌زمان مبدل می‌کند. »

نمایشگاه دیدار به قیامت علیرضا آسانلو عصر جمعه اول بهمن ( ساعت ۱۶ تا ۲۰ ) در گالری مژده افتتاح و تا ۱۲ بهمن به تماشا خواهد بود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.