×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انتخابات پارلمانی در ایتالیا فردا برگزار می‌شود

به گزارش اشراف- احسان فرجی: مردم ایتالیا فردا یکشنبه از ساعت ۰۷:۰۰ صبح به وقت محلی برای تعیین ۲۰۰ کرسی سنا و ۴۰۰ کرسی مجلس نمایندگان این کشور پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

بر اساس داده‌های وزارت کشور ایتالیا، در این انتخابات ۵۰.۸ میلیون شهروند واجد شرایط رأی دادن بوده و انتظار می‌رود اولین نتایج غیررسمی بامداد روز دوشنبه اعلام شود.

طبق نظرسنجی‌های انجام شده، اتحاد راست‌گرایان شانس بیشتری برای پیروزی در این انتخابات را دارد.

بر پایه آخرین نظرسنجی‌های منتشر شده در ۹ سپتامبر، حزب راست افراطی «برادران ایتالیا» (FdI) در صدر و «حزب دموکرات» (PD) در جایگاه دوم قرار دارد.

همچنین حزب راست افراطی «لیگ» به رهبری «ماتئو سالوینی» در جایگاه سوم و «جنبش ضد تشکیلات ۵ ستاره» (M۵S) به رهبری «جوزپه کونته» یکی از نخست وزیران سابق، در رتبه چهارم قرار دارد. طبق این نظرسنجی‌ها حزب «فورتزا ایتالیا» (FI) از راست میانه به رهبری «سیلویو برلوسکونی» در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

بر این اساس، انتظار می‌رود که اتحاد جناح راست متشکل از «FdI» به رهبری «جورجیا ملونی»، حزب لیگ به رهبری سالوینی و حزب «FI» به رهبری برلوسکونی و برخی احزاب راست کوچک‌تر به قدرت برسد.

گفتنی است پس از انحلال دولت ائتلافی ایتالیا در ۲۱ ماه جولای، رئیس جمهور این کشور هر دو پارلمان را منحل کرد و قرار شد انتخابات در ۲۵ سپتامبر برگزار شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.