×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
امگا ۳ مکملی در کاهش تری گلیسیرید

به گزارش اشراف- خدیجه معینی: مکمل‌های روغن ماهی نشان‌دهنده صنعت چند میلیارد دلاری در ایالات متحده و بین‌المللی است و تقریباً از هر ۲۵ نفر، دو نفر این کپسول‌های محبوب امگا ۳ را مصرف می‌کنند.

و یک مطالعه جدید از دانشگاه جورجیا ممکن است جمعیت جدیدی را تشویق کند که به دنبال مکمل‌ها نیز باشند: افرادی که مستعد ژنتیکی برای کلسترول بالا هستند.

Yitang Sun، فارغ التحصیل اخیر دکترا از گروه ژنتیک UGA می‌گوید: «پیشرفت‌های اخیر در مطالعات ژنتیکی به ما امکان داده است تا خطر ژنتیکی شخصی را از کلسترول بالا را پیش بینی کنیم. اما پیش‌بینی فعلی جایی برای پیشرفت دارد زیرا تفاوت‌های فردی در سبک زندگی مانند مصرف مکمل‌های روغن ماهی را در نظر نمی‌گیرد.

محققان دریافتند که شرکت کنندگان که گزارش داده‌اند از مکمل‌های روغن ماهی استفاده می‌کنند، میران چربی خون پایین تر از پیش بینی شده، به ویزه برای کلسترول کل، کلسترول LDL و تری گلیسیریدها دارند.

پیامدهای مطالعه

Kaixiong Ye، نویسنده مسئول این مطالعه و استادیار ژنتیک در کالج هنر و علوم فرانکلین UGA، گفت: “مطالعه ما نشان می‌دهد که با توجه به سبک زندگی، پیش بینی ژنتیکی را بهبود می‌بخشد.” یافته‌های ما همچنین تأیید می‌کند که مکمل‌های روغن ماهی ممکن است پیش بیتی ژنتیکی به کلسترول بالا را خنثی کند..

روغن ماهی با اثر سابقه خانوادگی کلسترول بالا مقابله می‌کند این راز نیست که کلسترول بالا برای بدن مضر است. شریان‌ها شروع به سفت شدن می‌کنند و خطر حمله قلبی یا سکته مغزی افزایش می‌یابد. در حالی که یک رژیم غذایی سالم و ورزش می‌تواند به جلوگیری از آن کمک کند، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری تخمین می‌زند که بیش از ۸۶ میلیون بزرگسال آمریکایی – یا تقریباً یک نفر از هر چهار نفر – کلسترول بالایی دارند.

میلیون‌ها نفر دیگر به دلیل عوامل مختلفی از جمله عواملی که نمی‌توانند کنترل کنند، در معرض خطر ابتلا به کلسترول بالا هستند: برای افرادی که خانواده‌شان سابقه کلسترول بالا دارند، یافته‌های این مطالعه امکان دیگری را برای کمک به حفظ سلامت آنها ارائه می‌دهد.

محققان همچنین اثرات روغن ماهی بر کلسترول HDL را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که این مکمل‌ها در افزایش کلسترول به اصطلاح “خوب” مفید هستند.

 

 

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.