×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امریکا قصد جنگ با ایران را ندارد

به گزارش اشراف -هدیه اردبادی: ترامپ در بیانیه ای که در جلسه صبح روز چهارشنبه ایراد شد، اعلام کرد که قصد ندارد فشار بیشتری علیه ایران اعمال کند و به نظر می رسد بهره گیری از روابط دیپلماتیک بتواند مناقشات را به پایین ترین سطح خود برساند. براساس این بیانیه، مایک پومپئو وزیر امور خارجه روز چهارشنبه رهبر عمان ، سلطان قابوس بن سعید را برای گفتگو در مورد تهدیدی که از سوی ایران مطرح شده بود، فراخواند. عمان مدت زیادی واسطه بین غرب و ایران بود و حتی در سال ۲۰۱۳ وقتی دولت اوباما در حال مذاکره درباره توافق هسته ای با ایران بود، به عنوان یک کانال مخفی بین دو کشور فعال بود.
مایک پومپئو همچنین از مقامات اروپایی خواست تا در ترغیب ایران به تنش زدایی کمک کنند که این امر پس از صورت گرفت که سازمان اطلاعات آمریکا اعلام کرد، ایران، قایق های کوچک خود را در خلیج فارس مجهز به موشک کرده است.. اگرچه این اطلاعات مبتنی بر عکس هایی بود که منتشر نشد اما این موضوع موجب ترس واشنگتن از تهران درخصوص امکان حمله ایران به سربازان و دارایی های ایالات متحده یا متحدین آن شد.
با این حال دونالد ترامپ روز پنجشنبه در پاسخ به این سوال كه آیا ایالات متحده قصد جنگ با ایران را دارد پاسخ داد: “امیدوارم كه این اتفاق نیفتد”.
در حالی که مقامات و متحدان انگلیس می گویند که اطلاعات مربوط به این تهدید معتبر است، قانونگذاران و برخی از اعضای داخل دولت، ترامپ را به اغراق در تعریف خطر و سوء استفاده از اطلاعات برای توجیه درگیری نظامی با تهران متهم می کنند. مقامات وزارت امور خارجه امریکا نیز در گفتگو با خبرنگاران، خط قرمزهایی را تنظیم كردند که هشدار می داد ایران، از نقطه خطر عبور خواهد کرد و می تواند با افزایش تولید سوخت هسته ای در کمتر از یک سال سلاح هسته ای تولید کند.
با این وجود، ایران هرگونه پیشنهاد گفتگو با ترامپ را رد کرده است. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه گفت: “تشدید تهدیدها علیه ایران توسط ایالات متحده قابل قبول نیست.”

منبع: نیویورک تایمز

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.