×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش میانگین بیکاری در انگلیس

به گزارش اشراف- احسان فرجی: اطلاعات مرکز ملی آمار انگلیس از افزایش میانگین بیکاری در این کشور و کاهش تعداد مشاغل حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، داده‌های مرکز ملی آمار انگلیس (ONS) حاکی است که میانگین بیکاری در انگلیس طی چهار ماه منتهی به ماه اکتبر ۳.۷ درصد بوده که این میزان در مقایسه با چهار ماه قبل آن ۳.۶ ثبت شده است.

این اطلاعات همچنین حکایت دارد که شمار مشاغل خالی در چهار ماه گذشته تا ماه نوامبر به میزان ۶۵ هزار مورد کاهش یافته است.

این در حالی است که «جرمی وارنر»، نویسنده انگلیسی با انتشار یادداشتی در روزنامه تلگراف به وضعیت اعتصاب‌ها در انگلیس پرداخته و با انتقاد از وضعیت کنونی کشورش گفت: «ما امروز در وضعیت مشابه بحران‌های گذشته هستیم. کارکنان بخش دولتی و نیمه دولتی مصمم به شورش علیه تورم رو به رشد هستند. از معلمان گرفته تا پرستاران، آتش‌نشان‌ها تا پست‌چی ها و از کارگران کنترل مرزی گرفته تا پزشکان عمومی و رانندگان آمبولانس، اعتصاب یا در حال انجام است یا برنامه ریزی برای اعتصاب‌های بیشتر می‌شود. حتی صحبت از اعتصاب عمومی است.»

در ادامه این گزارش آمده است: «دولت ناتوان به نظر می‌رسد. بریتانیا که تقریباً در هر جبهه از نظر اقتصادی به چالش کشیده شده است، دوباره در راه تبدیل شدن به مرد بیمار اروپا است. به عنوان یک ملت، ما باید بیدار شویم اما هیچ نشانه‌ای از این اتفاق وجود ندارد. حتی ممکن است مانند دهه ۱۹۷۰، بحران مالی کامل دیگری نیز لازم باشد تا کشور به هوش بیاید. حتی به نظر می‌رسد ساکنان فعلی داونینگ استریت (دفتر نخست وزیری) راه چاره‌ای در مورد همه این بحران‌ها نداشته باشند. ریشی سوناک نیز قول می‌دهد قوانین حاکم بر اتحادیه‌ها را سخت‌تر کند، از جمله ممنوعیت احتمالی اعتصاب‌ها در خدمات اضطراری. اما بعید است که این اقدامات او را نجات دهد. تنها چیزی که می‌توانیم ببینیم افزایش مالیات برای خدمات عمومی افراد فقیرتر است.»

با توجه به افزایش قیمت کالاهای مصرفی و پایین بودن دستمزدها در سایه تورم که بالاترین میزان طی دهه‌های گذشته است، انگلیس شاهد تشدید اعتصابات در بخش‌های اقتصادی و عمومی است.

به دلیل افزایش شدید قیمت انرژی و مواد غذایی، میانگین تورم در انگلیس به بالاترین میزان طی ۴۱ سال گذشته رسیده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.