×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارز آوری میلیاردی گردشگری سلامت برای کشور

پایگاه خبری اشراف – محسن پورعرب: پیشرفت نظام سلامت کشور پس از انقلاب اسلامی آنقدر مشهود و ملموس است که قابل کتمان و چشم پوشی نیست. سند این مدعا حضور گردشگران خارجی برای دریافت خدمات درمانی است. آمارها نشان می دهد با پیشرفت خدمات نظام سلامت در ایران، تمایل گردشگران خارجی به دریافت خدمات درمانی از نظام سلامت کشور نیز افزایش یافته است.

براساس آخرین آمارها در سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر برای استفاده از خدمات نظام سلامت وارد کشور شده اند. این مسئله حاکی از پویایی و پیشرفت نظام سلامت کشور و به ویژه رشد و توسعه گردشگری سلامت در کشور است. آنچه حائز اهمیت است، نظام سلامت کشور در طول ۴۴ سال اخیر و در سایه تحریم های ظالمانه رشد و توسعه یافته است. تحریم هایی که حتی نظام دارویی کشور را برخلاف معاهده های بین المللی مورد هدف قرار داده اند.

نمونه اقدامات ظالمانه علیه نظام سلامت کشور تحریم هایی است که در دوران کرونا علیه ملت ایران اعمال شد. از ممنوعیت فروش هرگونه اقلام مرتبط با کرونا تا فشارها برای جلوگیری از فروش واکسن از جمله اقداماتی بود که صورت گرفت. اما این فشارها در نهایت منجر به دستیابی ایران به واکسن کرونا و تولید انبوه واکسن برکت گردید.

اکنون معاون وزیر بهداشت از رونق چشم گیر گردشگری سلامت در کشور خبر داده است. به گفته معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت در سال ۱۴۰۱ وارد کشور شدند.

دکتر کریمی در اینباره افزود: این آمار شامل گردشگرانی است که وارد ایران شده، درمان دریافت کرده و از کشور خارج شده اند.

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: اگر هر کدام از این گردشگران سلامت حداقل هزار دلار هم هزینه کرده باشند، بالای یک میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور ایجاد شده است. بنابراین پتانسیل ارزآوری گردشگری سلامت بسیار بالاست که باید به آن توجه ویژه شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.