×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اتحادیه اروپا شرکت‌ها را به ارائه ۱۲ ماه گارانتی بیشتر برای محصولات تعمیرشده وادار می‌کند

به گزارش اشراف – علی رسولی : ماه گذشته در گزارشی گفته شده بود که اپل برای اولین بار در ۱۳ سال گذشته، با کنارزدن سامسونگ به‌بزرگ‌ترین فروشنده موبایل سال ۲۰۲۳ تبدیل شد. اکنون شرکت تحقیقاتی کانالیس (Canalys) داده‌های جدیدی را منتشر کرده که ۱۰ گوشی هوشمند برتر سال گذشته میلادی در سراسر جهان را نشان می‌دهد و آیفون ۱۴ پرو مکس در جایگاه اول آن قرار دارد.

 

پارلمان اروپا در اقدامی مهم، به نفع مقرراتی برای تقویت قانون حق تعمیر رأی داد. یکی از برجسته‌ترین مفاد این مقررات که توسط شورای اروپا تدوین شده، این است که شرکت‌ها باید دوره ضمانت محصولاتی را که حین گارانتی تعمیر شده‌اند، به‌مدت یک سال افزایش دهند. البته هریک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌توانند این دوره اضافه را بیشتر هم کنند. درحال‌حاضر کالاها در قاره سبز از گارانتی دوساله بهره می‌برند.

اتحادیه اروپا حمایت از قانون حق تعمیر را افزایش می‌دهد

این مقررات می‌تواند به تعمیر هرچه بیشتر گوشی‌ها یا دیگر گجت‌ها کمک کند و این اطمینان‌خاطر را به مشتریان بدهد که دستگاه آن‌ها برای مدت بیشتری تحت ضمانت شرکت فروشنده قرار دارد.

افزون‌براین، تولیدکنندگان باید جزئیات مربوط به قطعات یدکی محصولات خود را در وب‌سایتشان ارائه کنند و درعین‌حال این قطعات را با قیمتی مناسب در اختیار تمام تعمیرکاران قرار دهند. اتحادیه اروپا همچنین به شرکت‌ها اجازه نمی‌دهد که جلوی استفاده از قطعات یدکی دست‌دوم یا چاپ‌شده با پرینترهای سه‌بعدی را بگیرند. این قضیه به‌ویژه در مورد شرکت‌هایی نظیر اپل اهمیت دارد که مدام موانع بیشتری را پیش روی تعمیرکاران مستقل قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، این مقررات شرکت‌ها را وادار می‌کند تا تعمیرات دستگاه‌ها را در زمان مناسب و (در‌صورتی‌که نیاز به هزینه بود) با قیمت مناسب ارائه کنند. درعین‌حال، مشتریان همچنان باید بتوانند در دوره گارانتی انتخاب کنند که می‌خواهند دستگاهشان تعمیر یا تعویض شود.

با حرکت به‌سمت قوانین حق تعمیر در کشورهای مختلف، برخی شرکت‌ها هم داوطلبانه از چنین تغییراتی استقبال کرده‌اند. برای مثال، لنوو چند ماه پیش اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۲۵، ۸۰ درصد از محصولات این شرکت توسط کاربران قابل تعمیر خواهد بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.