×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گزارش سازمان ملل متحد می گوید روسیه مرتکب جنایات جنگی در سوریه شده است

به گزارش اشراف – هدیه اردبادی: تحقیقات سازمان ملل متحد درمورد جنایات مرتکب شده در سوریه ، برای اولین بار روسیه را به دخالت مستقیم در جنایات جنگی به دلیل بمبارانهای غیرقانونی در مناطق غیرنظامی متهم کرد. آخرین گزارش کمیسیون مستقل تحقیق و تفحص بین المللی در مورد سوریه ، به وقایع ژوئیه ۲۰۱۹ تا ژانویه سال جاری و همچنین به ویژه حملات “نیروهای طرفدار دولت” به اهداف غیرنظامی مانند امکانات پزشکی اختصاص دارد. در عین حال، در این گزارش به ۷۰۰،۰۰۰ غیرنظامی که از خانه های خود رانده شده اند نیز، اشاره شده است.
این کمیسیون با بررسی دو حادثه مهم در سوریه، به شواهد قابل توجهی مبنی بر اینکه هواپیماهای روسی مستقیماً در بمباران مناطق غیرنظامی نقش داشتند، دست یافته است. این در حالی است که این هیات در گذشته مسئولیت احتمالی روسیه در قبال جنایات جنگ را مطرح کرده بود، اما این اولین بار است که به صور مستتقیم مسکو را در قبال این حوادث مقصر می داند.
اولین حادثه، سلسله حملات هوایی به یک بازار در معراج النعمان، منطقه پرجمعیت در ۳۳ کیلومتری جنوب شهر ادلب در ۲۲ ژوئیه بود. گزارش کمیسیون ، از این حمله هوایی با نام “شیر دو” یاد می کند که در آن موج دوم بمباران هنگامی که امدادگران در محل حضور داشتند انجام شده و در پی این حملات، چهل و سه غیرنظامی از جمله چهار کودک کشته و حداقل ۱۰۹ نفر زخمی شدند. حادثه دوم نیز بمباران مجتمع آوارگان غیرنظامی در خارج از منطقه حاص در استان جنوبی ادلب در ۱۶ آگوست بود که در این حمله ۲۰ نفر از جمله هشت زن و شش کودک کشته و ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند.
علی رغم وجود این یافته ها، روسیه مسئولیت قتل عام غیرنظامیان در سوریه را رد کرده است و اصرار دارد که عملیات هوایی این کشور در حمایت از رژیم دمشق صرفاً علیه گروه های تروریستی انجام شده است.
به گزارش این هیات، دولت تحت حمایت روسیه در ادلب سوریه همچنین باعث خروج گسترده پناهندگان به ترکیه و درگیری مستقیم بین نیروهای ترکیه و روسیه شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.