×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پسرفت به سبک ايراني

به گزارش اشراف ـ فرزاد روستايي، تيم ملي هر کشور نماد هدف گذاري، تفکرات و خط مشي ورزش هر کشور است. تمام برنامه هاي پيش روي فدراسيون فوتبال بايد نشانه پيروي از الگويي رو به جلو باشد. تا قبل از پذيرش هدايت تيم ملي فوتبال توسط کارلوس کيروش، شاهد بي برنامگي، بي نظمي و از هم گسيختگي در ورزش خود بوديم. ورود مرد پرتغالي به تيم ملي، انتخاب برانکو ايوانکوويچ به عنوان سرمربي در تيم پرسپوليس آغاز دوره اي هدفمند در فوتبال ما بود. هرچند حضور کي روش در سطح ملي با مقام آور همراه نشد اما فوتبال ما، سبک خاص خود را ارائه مي کرد.

در سمت ديگر حضور برانکو در پرسپوليس با افتخاراتي همراه بود که کارنامه وي را درخشان مي کند. حضور اين مربي با کلاس خارجي باعث دگرگوني در تفکرات فوتبالي در کشور شد و سبک آنها در بازي به باشگاه ها هم سرايت کرد. که کمترين ره آورد اين سبک بازي، اطمينان خاطر هوادارن از عملکرد تيم هاي فوتبالي بود.

همه مي دانيم قرار نيست هر مربي تا ابد ماندگار باشد ولي بر اين نگرش اتفاق نظر داريم که بايد راه شروع شده ادامه يابد و به جاي مربيان پيشين بايد مربياني در طراز آنها يا بهتر از ايشان به کار گرفته شود. هرچند عده اي بر اين نظرند که اراده اي براي اخراج مربيان خارجي حس مي شود.

اشتباهات فاحش صورت گرفته از استعفا ي رئيس فدارسيون تا بالا آوردن غرامت هاي سنگين در سطوح ملي و باشگاهي نسبت به مربيان خارجي و به کار گرفتن سرمربي جديد با انواع ترفندها که آن هم به طرح دعواي يک باشگاه داخلي و دريافت غرامت حتم مي شود، نشان از بي تدبيري سطوح بالاي فوتبال ايران دارد.

روند آغاز شده قطع به يقين نتيجه اي جز بازگشت به وضعيت ۹ سال قبل ايران ندارد و بايد با سال هاي به نسبت خوب فوتبال کشور وداعي تلخ داشته باشيم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.