×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
واکسیناسیون سراسری آمار فوتی‌های کرونا را تک رقمی کرد

به گزارش اشراف-محسن پورعرب، جدیدترین آمار اعلام شده درخصوص وضعیت کرونا در کشور از کاهش محسوس موارد ابتلا و فوت روزانه خبر می‌دهد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از ۱۳ تا ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۶۶ نفر از آنها بستری شدند که مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۸۲۸ نفر رسید.

در طول این مدت، ۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۱۳۸ نفر رسید. در شبانه روز گذشته به غیر از کرمان با ۲ نفر فوتی و استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، البرز، همدان و گیلان با یک فوتی، در ۲۵ استان کشور هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ ثبت نشده است. تا کنون ۶ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۸۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده‌اند.

یک هزار و ۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۱ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۹۵۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر شهرستان در وضعیت قرمز نداریم، اما ۳۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۲۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

در شرایطی که این روزها بسیاری از کشورهای به اصطلاح پیشرفته و پیشرو اروپایی و آمریکا همچنان به طور جدی درگیر کرونا هستند و روزانه بعضاً ده‌ها و صدها و قریب ۴۰۰ تا ۵۰۰ فوتی را تجربه می‌کنند، میزان فوتی‌های کرونا در کشورمان بعد از ۲۶ ماه و در شرایطی که تمام محدودیت‌های سفر و مراکز آموزشی و… نیز برداشته شده است به ۷ نفر رسیده است، یعنی بازگشت به اولین روزهای ورود کرونا به کشور. آخرین بار نیمه اسفند سال ۹۸ تعداد فوتی‌های روزانه کمتر از ۱۵ نفر بود. اما رسیدن به نقطه آرامش بخش امروزی در کشور به راحتی نبوده و در این راه تلاش‌های زیادی صورت گرفته است. کافی است به تابستان سخت سال گذشته و روزهایی که مهار افسار ویروس چموش کرونا بسیار سخت شده بود برگردیم. ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ با ثبت بیش از ۵۰ هزار مبتلای جدید در یک شبانه‌روز و ثبت ۷۰۹ مورد فوت در یک روز در ۲ شهریور همان سال از سخت ترین روزهای آن تابستان سخت کرونایی بود.

آن روزها برخی مسئولان و نزدیکان دولت سابق از رئیس‌جمهور گرفته تا عده‌ای دیگر، دلایلی همچون بدعهدی طرف‌های مورد توافق برای تامین واکسن و همچنین تحریم‌ها و نپیوستن ایران به FATF را از جمله دلایل موفق نبودن در واردات عمده واکسن بیان می‌کردند.

با این حال با شروع به کار دولت سیزدهم و ورود مستقیم رئیس‌جمهور به موضوع واردات واکسن و تشکیل تیم‌های هماهنگ در دستگاه‌های مختلف برای این امر مهم، از نیمه تابستان سال گذشته شاهد آغاز روند رو به رشد واردات واکسن و سرعت گرفتن شتابان واکسیناسیون در کشور بودیم به طوری که در کنار تلاش فداکارانه کادر درمان، آثار این واکسیناسیون گسترده را در ادامه موج پنجم و شیوع موج ششم و کاهش تلفات این روزها شاهد هستیم.

اکنون و تا روز گذشته تا کنون ۶۴ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۵۶۴ نفر دوز اول، ۵۷ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۵۸۰ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۶۸۱ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۵۷ هزار و ۸۲۵ دوز رسید. در شبانه روز گذشته نیز ۲۰ هزار و ۵۳ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در این میان ایران با عبور از میانگین ۵۸ درصدی جهانی دریافت کنندگان دو دُز و بالاتر از رژیم صهیونیستی و کشورهایی همچون آمریکا، ترکیه، روسیه و… قریب ۷۰ درصد کل جمعیت و اکثریت جامعه هدف خود را واکسینه کرده است و از یک وارد‌کننده واکسن در ماه‌های قبل به کشوری بی‌نیاز از واردات واکسن و صادر‌کننده این محصول ارزشمند تبدیل شده است.

گفتنی است معاون بهداشت وزارت بهداشت در این خصوص اظهار داشته است: وضعیت واکسن‌مان در حال حاضر بسیار خوب است، در حال حاضر حدود ۵۰ میلیون واکسن در زنجیره سرد کشورمان موجود است و هیچ نیازی به واردات واکسن نداریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.