×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پاریس ۲۰۲۴: المپیکی با هزینه‌های نجومی!

به گزارش اشراف- حمید یزدانی: بازی‌های المپیک پاریس از چند روز دیگر آغاز خواهد شد و ورزشکاران ۲۰۶ کشور جهان برای رسیدن به مدال این آوردگاه مهم با هم رقابت خواهند کرد.

از آخرین باری که پاریس ۱۰۰ سال پیش میزبان المپیک بود، خیلی چیز‌ها تغییر کرده است. بر اساس گزارش «نگاهی به هزینه‌های المپیک» در مرکز مطالعات المپیک، در سال ۱۹۲۴، ۴۴ کشور در آن زمان رکورددار بازی‌ها بودند که هزینه آن حدود ۱۰ میلیون فرانک برآورد شد. امسال ۲۰۶ کشور ورزشکاران را برای کسب مدال طلا به پاریس می‌فرستند و کشور میزبان حدود ۸.۲ میلیارد دلار برای آماده. سازی هزینه کرده است.

هزینه تخمینی المپیک امسال ۸.۲ میلیارد دلار است، اگرچه سایر رسانه‌ها هزینه کل را تا ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده‌اند. با این حال، این رقم در واقع کمتر از سایر بازی‌های تابستانی اخیر است.

پس از تعدیل ارقام تورم، MarketWatch در سال ۲۰۲۱ گزارش داد که توکیو ۲۰۲۰ گرانترین بازی‌های المپیک تابستانی با هزینه تخمینی ۲۰ میلیارد دلار بوده و پس از آن المپیک لندن با ۱۷.۱ میلیارد دلار و ریودوژانیرو با ۱۵.۶ میلیارد دلار قرار دارند.

براساس این گزارش، WalletHub تخمین می‌زند که ۳.۲ میلیارد دلار برای زیرساخت‌ها هزینه شده که شامل دو استادیوم جدید ساخته شده برای بازی‌ها می‌شود: مرکز ورزش‌های آبی المپیک و آدیداس آرنا. ساخت مرکز ورزش‌های آبی المپیک پاریس ۲۰۴ میلیون دلار هزینه داشته و می‌تواند ۶۰۰۰ نفر را در خود جای دهد. این مکان میزبان غواصی، شنای همزمان و برخی رویداد‌های واترپلو خواهد بود.

آسوشیتدپرس گزارش داد که ساخت آدیداس آرنا ۱۵۰ میلیون دلار هزینه داشته و می‌تواند میزبان ۹۰۰۰ تماشاگر برای مسابقات بدمینتون، ژیمناستیک ریتمیک و وزنه‌برداری باشد.

در خصوص استادیوم استید دو فرانس، در سال ۲۰۲۳ روزنامه فرانسوی لوموند گزارش داد که دولت فرانسه ارزش این استادیوم را در سال ۲۰۲۱ مبلغ ۶۴۷ میلیون یورو برآورد کرده که امروز حدود ۷۰۵ میلیون دلار است. سایت کمیته بین‌المللی المپیک گزارش داد که بزرگترین استادیوم کشور فرانسه، استید دو فرانس در اصل برای جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸ ساخته شد و گنجایش ۸۰ هزار تماشاگر را دارد.

از آن زمان تاکنون، این مکان محل برگزاری چندین مسابقات مهم ورزشی مانند یورو ۲۰۱۶ و جام جهانی راگبی ۲۰۰۷ و ۲۰۲۳، و کنسرت‌های هنرمندان بزرگی مانند بیانسه و سلن دیون بوده است. این استادیوم میزبان مراسم اختتامیه المپیک پاریس خواهد بود.

 

اعلام هزینه‌های بلیت افتتاحیه المپیک برای تماشاگران

تماشاگران می‌توانند انتظار داشته باشند که بین ۹۸ تا ۲۹۴۵ دلار برای بلیت مراسم افتتاحیه در رود سن هزینه کنند. این رودخانه همچنین مرکز پروژه ۱.۵ میلیارد دلاری پاکسازی شهر است که هم برای مراسم افتتاحیه و هم برای میزبانی سه رویداد شنا در فضای باز تکمیل شد.

تقریبا نیمی از بلیت‌های رزرو شده برای عموم ۵۰ یورو یا کمتر قیمت دارند و بیش از یک میلیون بلیت با قیمت ۲۴ یورو یا حدود ۲۶ دلار فروخته می‌شود. گران‌ترین بلیت با قیمت ۹۸۰ یورو یا ۱۰۶۸ دلار برای هر المپیک ذکر شده است.

همچنین اعلام شده دولت فرانسه ۳۴۸ میلیون دلار برای امنیت بازی‌ها هزینه کرده است.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.