×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چگونه باید از اقتصاد آمریکا در برابر ویروس کرونا محافظت کرد؟

به گزارش اشراف_ هدیه اردبادی: اما چگونه این بحران متوقف خواهد شد؟ در دوران بحران های اقتصادی به سیاستگذاران توصیه می شود تا برای روی دادن بهترین اتفاقات امیدوار باشند اما در کنار آن، برنامه ریزی های خاصی را نیز برای وقوع اتفاقات ناگوار در نظر داشته باشند.
اما این توصیه در حال حاضر کاربرد آنچنانی ندارد، چراکه ویروس همه گیر کرونا به طور جدی اقتصاد آمریکا و اقتصاد جهانی را تحت الشعاع قرار داده است. به گفته ترامپ، ویروس کرونا ظاهراً عمر چندانی نخواهد داشت و تاثیرات اقتصادی آن نیز ناچیز خواهد بود.
اما حقیقت این است که این ویروس با سرعت بسیار بالایی در جهان در حال تکثیر است و این جریان دامن گیر آمریکا نیز شده است و بازار تجاری آمریکا را نیز مختل کرده است.
همچنین این اختلال منجربه قرنطینه شدن میلیون ها کارگر به ویژه در ایتالیا و چین و زنجیره های تامین بین المللی و سیستم های حمل و نقل شده است. این شوک اقتصادی موجب افت نرخ سهام های جهانی نیز شده است.
متاسفانه سیاستگذاران قادر به کنترل این شوک اقتصادی ناشی از کرونا نمی باشند. بدین معنا که نرخ سودها کاهش چشمگیری داشته است و وضعیت مالی کشور این اجازه را به دولت چین و ایتالیا نمی دهد که بتوانند شهروندان خود را در خانه هایشان قرنطینه کنند. نکته حائز اهمیت آن است که سیاستگذاران با عدم وجود سیاست هایی جهت تامین خواسته های مردم و تامین بازار تجاری مواجه هستند.
همچنین با توجه به شکسته شدن نرخ مالیات در آمریکا در سال ۲۰۱۷ ، کمبود بودجه این دولت با رشد ۵ درصدی مواجه شده است. در چنین شرایطی تصمیم جهت تامین این خواسته ها فاقد اهمیت است، اما احتمالا بهترین راه حل، اعمال برنامه ریزی های دقیق جهت جلوگیری از توقف تجارت و تزریق پول به کشور می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.