×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شگفتانه های ایرانی در سرزمین آفتاب تابان
فرزاد روستایی

به گزارش اشراف ـ فرزاد روستايي، المپیک توکیو می بایست در سال ۲۰۲۰ برگزار شود اما به علت حضور بی موقع ویروس کرونا، علاوه بر سیستم زندگی انسان ها، تقویم های ورزشی هم دستخوش تغییرات شد و برای اولین بار مسابقات المپیک با وجود آماده بودن تمام زیرساخت ها تنها به علت حفظ سلامت انسان ها با یک سال تاخیر برگزار شد تا ” اولین ناباورانه المپیک توکیو ” رقم بخورد.

نخستین شگفتانه برای کاروان ایران در روز اول مسابقات رقم خورد و جواد فروغی در مسابقات ماده تپانچه ۱۰ متر مدال طلا را به گردن آویخت. مدالی که هیچ کس انتظار کسب آن را نداشت اما بر گردن ورزشکار ایرانی انداخته شد تا کشوری به نتایج روزهای آتی امیدوار باشد.

شگفتانه دوم را محمدرضا گرایی رقم زد. در وزن ۶۷ کیلوگرم در حالی به افتخار ایستادن بر سکوی اول المپیک نائل شد که حتی در مصاحبه بعد از آن هم ” محمد بنا ” سرمربی وی،اعتراف کرد که شانسی برای کسب مدال برای محدرضا گرایی قائل نبوده است!

شگفتانه سوم در کاراته رخ داد. سجاد گنج زاده در مبارزه نهایی وزن ۷۵+  کیلوگرم در حالی به مصاف حریق عربستانی رفت که در مسابقات مقدماتی به تساوی بدون امتیاز در مقابل او دست یافت. در مبارزه فینال در حالی که ۴ بر یک از حریف عقب بود، شگفتانه دیگری رخ داد. ضربه کنترل نشده حریف عربستانی به گیج گاه سجاد برخورد کرد و پس از تشخیص نبود امکان ادامه مبارزه، حریف عربستانی به علت وارد کردن ضربه کنترل نشده، بازنده اعلام شد تا گنج زاده خارج شده با برانکارد قهرمان المپیک و صاحب گردن آویز طلا شود.

این طلای ناباورانه در حالی بدست آمد که عربستانی ها اعلام کردند ” سجاد به عمد خود را روی زمین انداخت و از ادامه مسابقات خودداری کرد”! مطلب خنده داری که نشان از بی اطلاعی سعودی ها از قوانین کاراته دارد. از سوی دیگر عربستانی ها را به زمین فوتبال و وقت کشی های معروف آنها ارجاع می دهیم. حال می فهمند روی زمین خوابیدن و وقت کشی چه حالی دارد. باشد که از این به بعد چنین نکنند!

شاید بتوان حذف تیم والیبال ایران و نرسیدن به ۸ تیم پایانی را در المپیک توکیو شگفتانه دیگر عنوان کرد چرا که وعده داده شده بود این تیم روی سکو می رود. جایی که شایسته ها راه پیدا می کنند ولی در توکیو فقط مقابل تیم لهستان شایسته عمل کردیم.

شگفتانه دیگر را می توان به جا ماندن سهراب مرادی در تهران تعبیر کرد. مردی که رکوردهای او برای رفتن بر سکوی المپیک کافی بود اما نخواستند او را ببینند!؟! به جای او کسی مسافر توکیو شد که ” اوت ” کرد. یعنی در مقابل وزنه های بسیار پایین تر از رکورد مرادی، در مسابقات ۲ ضرب ۳ بار ناکام شد و از جدول حذف شد.

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.