×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روایت‌های عراقی جنگ تحمیلی به چاپ چهارم رسید

به گزارش اشراف- شکوفه جواهری کاشانی، دانستن از دفاع مقدس و آنچه بر میهن عزیزمان در این هشت سال گذشت و شرح جانفشانی‌ و فداکاری رزمندگان، همیشه موضوع جذابی برای نوشتن از زوایای مختلف بوده و هست اما یکی از جذاب‌ترین روایت‌ها در جنگ و اتفاقات مشابه، نقل دیدگاه و نگاه دشمن و نحوه پرداختن آن‌ها به یک موضوع مشترک، جذابیت مضاعفی دارد.

وقتی یک سرهنگ از رژیم بعث برایمان شب قبل از پیروزی خرمشهر را روایت کند، ماجرا جذابیتی دوچندان دارد؛ چون دشمن خود به نوعی روایتگر شکستش شده و پیروزی رزمندگان ایرانی را شرح می‌دهد. از طرفی راوی «هنگ ترسوها» به شرح درگیری‌‏ها در مناطق جنگی سید صادق، پنج وین، شلمچه و بصره و عملیات کربلای ۵ ایرانی‌ها پرداخته و جوخه‏‌های اعدام در جبهه‌های عراق، بمباران ‏شیمیایی منطقه پنج وین توسط عراقی‌ها، رفتار غیر انسانی ‏آن‌ها با رزمندگان و بسیجیان اسیر، وجود مؤثر حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد و برخورد راوی با وی، فعالیت منافقین و همکاری‏ آنان با حزب بعث و شرحی بر عملیات کربلای ۵ ایرانی‌ها را توصیف کرده‌است‌.

این آثار گوشه كوچكي از واقعيت بزرگي به نام جنگ است كه در طول هشت سال، عراق با كمك هم‌پيمانان خود بر ايران ما تحميل كرد تا ساقة نورسته اين انقلاب آسماني را از كمر بشكند. ممكن است بعضي مطالب اين كتاب با سليقه و اخلاق ما فاصله داشته باشد، اما بيان اين واقعيت‌ها ما را در مقابله با دشمنانمان آگاه‌تر و مصمم‌تر مي‌كند، زيرا هيچ‌چيز عجيب‌تر و مفيدتر از واقعيت نيست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.