×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در روز طبیعت بنابر تصمیم مدیر موزه یا مرکز تاریخی تعطیل هستند

به گزارش اشراف-فرهاد قربانی: اگرچه تا پیش از شروع ایام نوروز ۱۴۰۱ سرپرست اداره کل موزه‌های کشور اعلام کرده بود که موزه‌ها در روز طبیعت باز هستند، اما اعلام شد که این موضوع در نهایت به تصمیم مدیر موزه‌ها بستگی دارد بنابراین از آنجا که تجربه سالهای قبل نشان داده، در این روز بهتر است در این موزه‌ها به خصوص آنها که دارای فضای سبز بیشتری هستند، بسته بماند، خیلی از مدیران موزه‌ها، این مراکز تاریخی را امروز همزمان با روز طبیعت بسته اند.

کاخ گلستان از جمله اماکن تاریخی پربازدید از ابتدای تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ بوده که با توجه به ازدحام جمعیت و برای حفاظت از فضای سبز این مجموعه تاریخی، مطابق سال‌های گذشته در روز ۱۳ فروردین‌ماه تعطیل خواهد بود.

موزه ملی ایران هم از تعطیلی این مجموعه در سیزدهم فروردین ماه همزمان با روز طبیعت خبر داد.

کاخ نیاوران اعلام کرده این مجموعه به دلیل دارا بودن فضای سبز وسیع و به منظور حفاظت از باغ تاریخی نیاوران و پیشگیری از بروز آسیب‌های جبران ناپذیر، طبق رویه هرساله در روز سیزدهم فروردین تعطیل است و امکان پذیرش گردشگران را ندارد.

همچنین کاخ سعد آباد هم خبر داده که کاخ موزه‌های این مجموعه فرهنگی‌تاریخی در روز سیزدهم فروردین‌ماه که با عنوان روز طبیعت نام گرفته و با توجه به وجود ۸۰ هکتار فضای سبز در این مجموعه به منظور جلوگیری از هر گونه صدمه و آسیب به باغ موزه تاریخی و منحصر به فرد سعدآباد، تعطیل خواهد بود.

تعطیلی مراکز تاریخی در شهرهای دیگر نیز وجود دارد. مدیر امور فرهنگی و ارتباطات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از تعطیلی بناهای کاخ چهلستون، منارجنبان، مجموعه باغ فین و مجموعه تاریخی و طبیعی کوه آتشگاه در روز سیزدهم فروردین‌ماه خبر داد.‌

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.