×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دانشجويان دانشگاه‌هاي غيردولتي بهتر جذب بازار كار مي‌شوند

به گزارش اشراف – مليحه عنبري: حسن مسلمی‌نائینی، عضو هیات‌علمی دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه متاسفانه تا امروز دانشگاه‌های ما در حوزه فنی مهندسی به‌سمت کارآفرینی نرفته‌اند، گفت: «در بحث فنی مهندسی و فعالیت‌های مرتبط با آن، زمانی که فارغ‌التحصیلی بخواهد شخصا وارد بازار کار شود نیاز به بودجه بسیاری دارد و همین مساله باعث می‌شود تا برخی از دانش‌آموختگان رشته‌های فنی به حوزه شبیه‌سازی محدود شوند یا اکثر آنها در شرکت‌ها و هلدینگ‌ها مشغول به کار می‌شوند و کارآفرینی چندانی در این حوزه صورت نمی‌گیرد.»
او به ورود آسان‌تر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های غیردولتی در بازار کار اشاره و تصریح کرد: «دانشجویان شهریه‌پرداز، کارشناسان صنعتی‌تری هستند و شاهد مثال آن هم این است که می‌بینیم بسیاری از دانشجویانی که در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند نیز در کنار تحصیل، وارد بازار کار می‌شوند. قطعا همزمانی تحصیل و حضور آنها در بازار کار، باعث می‌شود تا دانشجویان این دانشگاه‌ها وقتی به مقاطع بالاتر می‌روند نیز بتوانند نسبت به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی راحت‌تر در عرصه‌های شغلی باقی بمانند. نکته‌ای که درباره دانشجویان غیردولتی وجود دارد، این است که آنها تجربه عملی بیشتری داشته و همین تجربه به آنها برای پیدا کردن شغل بهتر کمک می‌کند.»
عضو هیات‌علمی دانشگاه تربیت مدرس افزود: «موضوعی که نباید در حوزه فنی و مهندسی از آن غفلت کرد تفاوت بین رشته‌ها است. به‌طور مثال رشته ساخت‌و‌تولید رشته‌ای است که هم جنبه علمی و هم جنبه عملی دارد. یعنی در این رشته کارگاه‌های عملی بسیاری وجود دارد، اگر فردی لیسانس هم بگیرد، می‌تواند بعد از آن خودش را در کارگاهی مشغول به‌کار کند و کارآفرینی ایجاد کند. در فوق‌لیسانس و دکتری دانشجویان باید بتوانند شبیه‌سازی‌هایی در حد حرفه‌ای و سطح بالا انجام دهند و باید دستگاه‌ها را بسازند و بعد نتایج شبیه‌سازی را با نتایج کار ساختی که انجام می‌دهند، مقایسه کنند.»
او در ادامه با تاکید بر اینکه در این رشته دانش‌آموختگان باید در سطح بالایی باشند، اضافه کرد: «در‌واقع در این رشته دانش‌‌آموختگان از همه لحاظ به‌خصوص لحاظ علمی باید در سطح بالایی باشند. این دانش‌آموختگان می‌توانند خیلی زود در صنعت شاغل شوند و بسیار برای کار در صنعت آماده هستند و مهارت دارند. این مهارت نیز به‌دلیل کارهای عملی‌ای که در دانشگاه از سطح لیسانس تا دکتری انجام داده‌اند، است. مراحل ساخت در مقطع دکتری در حد‌ های‌تک و جهانی است. دانشجویان مقطع دکتری مقاله‌هایی در سطح بین‌المللی می‌نویسند. به همین دلیل برای اشتغال بسیار آماده هستند.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.