×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
برزگر: خیلی از ورزشکاران ما فقط در المپیک شرکت می‌کنند
فرزاد روستایی

به گزارش اشراف ـ فرزاد روستايي، منصور برزگر درباره افزایش انتظارها از کشتی در پی ناکامی بسیاری از ورزشکاران ایران در کسب مدال المپیک و اینکه این انتظار می‌تواند باعث فشار روی کشتی‌گیران شود، اظهار کرد: به هر حال در همه ادوار المپیک، کشتی بار ورزش ایران را به دوش کشیده و مردم همیشه از کشتی انتظار مدال‌آوری داشته‌اند. مردم به غیر از کشتی و وزنه‌برداری و کمی هم تکواندو از سایر رشته‌ها انتظار زیادی نداشته‌اند؛ چرا که این رشته‌ها نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند. بچه‌ها نباید کاری به این موضوعات داشته باشند و تنها باید کشتی خودشان را بگیرند. البته امسال با نبودن روس‌ها شرایط برای ما خیلی بهتر شده و می‌توانیم نتایج خوبی را بگیریم.

پیشکسوت شاخص کشتی ایران و دارنده مدال‌های نقره المپیک و یک طلا و دو نقره جهان ادامه داد: در المپیک ۱۹۷۶ مونترال، ۸۴ ورزشکار از ایران حاضر شدند اما فقط من همراه محمد نصیری صاحب مدال‌های نقره و برنز شدیم. اینطور نیست که در المپیک خیلی راحت به یک ورزشکار مدال بدهند.

او در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اختصاص بودجه‌های میلیاردی به بسیاری از رشته‌ها، کماکان کشتی باید بار مدال‌آوری ورزش ایران در المپیک‌ها را به دوش بکشد، گفت: خیلی از ورزشکاران ما با وجود هزینه‌های زیاد در المپیک‌ها فقط تبدیل به شرکت‌کننده شده‌اند. برای کسب موفقیت در ورزش ابتدا باید مدیریت و برنامه‌ریزی درست و اصولی داشت و پس از آن هم بودجه و امکانات کافی باید بر اساس ضریب موفقیت هر رشته به فدراسیون‌ها تعلق بگیرد و نظارت شود که منابع مالی به‌درستی در هر رشته هزینه شود. ما چه امکاناتی داریم که توقع داریم در رویداد بزرگی مثل المپیک صاحب مدال‌ در رشته‌های مختلف شویم؟

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.