×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مهناز شعبانی

مهناز شعبانی، خبرنگار:دهه ۹۰ بود که تعدادی از بازیگران و کارگردانان شاغل در فضای هنری ایران تصمیم گرفتند عطای کار در داخل کشور را به لقایش ببخشند و برای امرار معاش به ترکیه و شبکه ماهواره‌ای جم کوچ کنند.

آنها برای رفتن به این شبکه دلایل خود را داشتند اما مخرج مشترک تمام آنها نداشتن پیشنهاد کار در ایران و فراهم نبودن فرصت برابر برای کار بود. به‌هرحال موجی به راه افتاد و بازیگران و تعدادی از عوامل پشت صحنه راهی ترکیه شدند تا با کار در آثار بد و ضعیف شبکه جم معاش خود را تضمین کنند. اما خوشبختانه در این سال‌ها تعدادی از این افراد به کشور بازگشته‌اند و فرصت فعالیت دوباره برایشان مهیا شده است.

۱. چکامه چمن‌ماه ۱۰ سال قبل جلای وطن کرد و به همکاری با شبکه جم پرداخت. او بازیگری بود که کارنامه نسبتا قابل قبولی در ایران داشت و با مهاجرت از کشور تمام آن سابقه را از ذهن فرار مخاطب پاک کرد. او به‌تازگی پس از ۱۰ سال غیبت به ایران بازگشته ولی هنوز مشخص نیست که چه آینده‌ای انتظارش را می‌کشد.

۲. رابعه اسکویی بازیگر نام‌آشنای سینما و تلویزیون در ایران بود اما با از دست رفتن فرصت‌های شغلی و نجات از بیکاری چاره‌ای جز رفتن به ترکیه نداشت. او در زمستان ۱۳۹۴ به شبکه جم پیوست ولی مهاجرتش دوامی نداشت و او پس از گذشت دو سال در بهمن ۱۳۹۶ به ایران بازگشت.

۳. سعید ابراهیمی‌فر بازیگر و کارگردانی بود که در دهه ۶۰ به‌واسطه ساخت فیلم نار و نی شهرتی برای خود دست و پا کرده بود. او هم برای همکاری با شبکه جم از ایران رفت ولی پس از مدتی تصمیم به قطع همکاری با این شبکه و بازگشت دوباره به وطن گرفت.

۴. شاخص‌ترین چهره پشت دوربینی که حضور در جم را به فعالیت در ایران ترجیح داد، مهدی مظلومی بود. این کارگردان در اوایل دهه ۸۰ بسیار پرکار بود و سریال «بدون شرح» (شهر قشنگ) را برای شبکه سه سیما ساخت. اما به یکباره تصمیم گرفت جم را برای ادامه فعالیت انتخاب کند. او خیلی زود از اتفاقی که برای خود رقم زده بود منصرف شد و با وجود برخوردهای احتمالی به ایران بازگشت.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.